
GIORGIO OR “DE ELEGANTIA”
I am no fashion freack but I confess I can’t resist quality and good design. So, I resolved to visit the Armani Silos, where the stylist has collected his more significant works from 1980 up to date.
The structure opened, in conjunction with the Milan Expo, May first 2015, in a four storey, 4500 square meter building once owned by an international corporation in Via Bergognone 40, in Milan. Now it contains about 600 of his works. The selection is sorted in four sections, according with the themes that inspired the master in his art: Daywear, Exotism, Chromatism and Light. The building hosts a café, an auditorium, a gift shop as well as a digital archive for anybody interested in investigating the genius of Giorgio Armani.
La moda non mi appassiona, ma confesso di non poter resistere di fronte alla qualità e al buon design. Sicché mi sono deciso a visitare l’Armani Silos in via Bergognone, dove lo stilista ha radunato i propri lavori più significativi dal 1980 ai giorni nostri.
La struttura ha aperto i battenti in concomitanza con l’Expo, il primo Maggio 2015, in uno stabile di quattro piani, 4500 mq appartenuti un tempo a una multinazionale. Attualmente contiene circa 600 dei suoi lavori. La selezione è divisa in quattro sezioni, secondo i temi che hanno ispirato il maestro nella sua prolifica attività: Daywear, Esotismi, Cromatismi e Luce. L’edificio ospita inoltre un caffè, un auditorium, una boutique, così come un archivio digitale per approfondire il genio di Giorgio Armani.